środa, 17 czerwca 2015

Kruche ciastka z pistacjami i truskawkami (wegańskie!)

Naszło mnie ostatnio na oglądanie "Plotkary". Wiem wiem, głupi serial, z bohaterami o wymyślonych problemach, z którymi przeciętna osoba nie jest w stanie się identyfikować. Zgoda, ale jak przyjemnie się patrzy na te wszystkie ładne ciuchy! W "Plotkarze" poza ładnymi, przemyślanymi zestawami ubrań jest jeszcze jeden lejtmotyw - mania jednej z głównych bohaterek na wszystko co francuskie, poukładane i ŁADNE.


I właśnie takie są te ciastka: francuskie, równiutkie i bardzo ozdobne. Podejrzewam, że mogłyby się pojawić na brunchu lub herbatce u Blair, chociaż w jej wydaniu byłyby jeszcze pewnie posypane złotym pyłem albo nie wiem czym tam innym, no ale my sobie to już darowałyśmy :) 


W każdym razie, ciastka wyglądają zjawiskowo, są nieskomplikowane i wytrzymają dzielnie nawet kilka godzin, zanim zaczną tracić fason.


Trzeba tylko zdobyć ładne, niezbyt wyrośnięte truskawki, no i pistacje. Chociaż w przypadku pistacjowych niedoborów można w ich miejsce użyć migdałów. Ciastka nie będą ozdobione zielonymi drobinkami, ale nadal będą pyszne. Mniam!

Pomyślałam, żeby takimi ciastkami uczcić sezon truskawkowy, bo mignął mi gdzieś ten filmik. Stwierdziłam, że biorąc pod uwagę znikomy nakład pracy, gotowe ciastka wyglądają naprawdę efektownie. Wykorzystałam przepis na kruche ciastka z pistacjami z Veganomiconu, ale posiekane orzechy wgniotłam po prostu w ciasto, zamiast posypywać nimi uformowane już ciastka. Pominęłam też dodatek kardamonu i wody różanej, bo miało być francusko, a nie bliskowschodnio :)


Kruche ciastka z pistacjami i truskawkami (wegańskie!)

Składniki:
  • 1/2 szkl. cukru
  • 1/2 szkl. oleju
  • 4 łyżki zimnej wody
  • 2 łyżeczki aromatu waniliowego
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1/4 szkl. mąki ziemniaczanej
  • 1 3/4 szkl. mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 szkl. grubo posiekanych pistacji

  • 1 słoik dżemu truskawkowego (180 g; ja miałam kupny) - nie zużyłam całego
  • ok. 1/2 kg truskawek, umytych, pozbawionych szypułek i zupełnie osuszonych

Przygotowanie:
  1. W misce mieszamy mąkę pszenną, mąkę ziemniaczaną i proszek do pieczenia.
  2. W oddzielnej misce mieszamy cukier, olej, sok z cytryny i aromat waniliowy.
  3. Dodajemy mokre składniki do suchych. Jeśli trzeba, dodajemy zimną wodę i szybko zagniatamy gładkie ciasto.
  4. Do gotowego ciasta wgniatamy posiekane orzechy.
  5. Ciasto można zawinąć w folię lub zamknąć w szczelnym pojemniku i schłodzić (przez ok. 30 min), ale nie jest to konieczne.
  6. Ciasto rozwałkowujemy na grubość ok. 5 mm i przy pomocy szklanki lub kieliszka (ok. 7 cm średnicy) wycinamy ciastka.
  7. Wycięte ciastka pieczemy w piekarniku nagrzanym uprzednio do temperatury180 st. przez ok. 13-15 min (ciastka mają się upiec, ale nie zrumienić!).
  8. Gotowe ciastka zostawiamy, aż zupełnie wystygną.
  9. Kiedy ciastka są już wystudzone, w rondelku podgrzewamy dżem, aż stanie się płynny.
  10. Nakładamy po ok. 1 łyżce płynnego dżemu na ciastko. Zanim dżem wystygnie, układamy na ciastkach truskawki. Kiedy dżem zastygnie, truskawki będą się pięknie trzymały :) 
Smacznego!
Anka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz