czwartek, 17 marca 2016

Zielone muffiny z kiwi (wegańskie, z mąką pełnoziarnistą)

No więc tak: poszłam do sklepu, a tam jakoś żadne owoce nie wyglądały zbyt zachęcająco. Wyszłam z kilkoma sztukami kiwi (mam na punkcie tych owoców fioła, potrafię ich zjeść nieprawdopodobnie dużo).  Niestety, w sklepie opanował mnie szał kupowania i nie przyuważyłam, że kiwi były ekhm niezbyt dojrzałe. A właściwie to przypominały bardziej kamienie.


Niezrażona przeciwnościami losu, postanowiłam sprawdzić, co by tu też można zrobić z takich nie do końca udanych kiwi. Padło na muffiny, które znalazłam na Australian Women's Weekly.


Dodatkową zaletą tej muffinowej decyzji był fakt, że te ciastka, tak jak większość muffinów, robi się galopem. W sumie więcej czasu zajęło mi wyszukiwanie przepisu, który przypadłby mi do gustu, niż potem samo przygotowanie muffinów. Trzask prask i gotowe muffiny wyjeżdżają z piekarnika!  


Fajne w tych muffinach jest też to, że piecze się je z mieszanki białej i pełnoziarnistej mąki pszennej, więc nie wychodzą ani takie zupełnie watowate białe ciastka, ani z kolei ciężkie, niemal chlebowe bułki. Ogólnie na dobre wychodzi muffinom taka mieszanka obu mąk


Upieczone kiwi zachowują swój kwaskowaty smak, więc gotowe muffiny nie są nadmiernie słodkie. Dobrze nadają się na śniadanie albo do zapakowania na drugie śniadanie. W sam raz na dzień św. Patryka, kiedy wszyscy nagle szaleją na punkcie zielonych dodatków, zielonego jedzenia i zieleni w ogóle. No, a tym samym kontynuujemy naszą tradycję świętowania czego popadnie ;)



Zielone muffiny z kiwi, z mąką pełnoziarnistą
Składniki:
  • 5 szt. kiwi
  • 1 szkl. mąki białej pszennej
  • 3/4 szkl. mąki pełnoziarnistej pszennej
  • 1/4 szkl. cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1 szkl. mleka (np. sojowego albo migdałowego) + 1 łyżka soku z cytryny
  • 1/4 szkl. oleju
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego
Wykonanie:
  1. Piekarnik nagrzewamy do 180 st.
  2. 2 kiwi kroimy na plasterki (każde na sześć plasterków - do ułożenia na wierzchu muffinów). Pozostałe 3 kiwi siekamy w kostkę i odkładamy.
  3. W misce dokładnie mieszamy suche składniki: obie mąki, proszek i sodę do pieczenia.
  4. W oddzielnym naczyniu mieszamy mleko i sok z cytryny. Odstawiamy na chwilę, żeby mleko się ścięło.
  5. Następnie do mieszaniny mleka i soku z cytryny dodajemy olej, cukier i aromat waniliowy. Dokładnie mieszamy.
  6. Do mieszaniny suchych składników wlewamy mokre składniki. Szybko mieszamy.
  7. Na koniec do ciasta dodajemy posiekane w kostkę kawałki kiwi.
  8. Wymieszane ciasto rozkładamy do 12 foremek na muffiny (jeśli używamy metalowych foremek trzeba je najpierw wysmarować dokładnie olejem). Na wierzchu każdego muffina układamy plaster kiwi.
  9. Pieczemy przez 20-25 min (gotowe muffiny mają się bez problemu odklejać od foremek).
Smacznego!
Anka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz